Stookkosten

Op deze pagina leest u meer over het voorschot op de stook- of verwarmingskosten dat u elke maand tegelijk met uw huur betaalt.

Uw service- en stookkosten betaalt u elke maand met een voorschot. Wij proberen om uiterlijk 1 juli de eindafrekening van het jaar ervoor af te handelen. Als blijkt dat uw aandeel minder is dan het voorschot dat u heeft betaald, dan krijgt u het verschil op uw rekening gestort. Als uw aandeel in de kosten hoger is dan het voorschot, moet u bijbetalen.

Voor de eindafrekening hoeft niemand langs te komen voor de meterstanden, dat gaat automatisch.

Gaat u verhuizen? De afrekening servicekosten wordt met u verrekend in het jaar opvolgend op de verhuizing. De afrekening wordt vòòr 1 juli verzonden.

Is de huur opgezegd omdat de huurder is overleden? Dan proberen we binnen 3 maanden een tussentijdse afrekening te maken voor de nabestaanden. Is het bankrekeningnummer opgeheven ? Geef ons dan zo snel mogelijk het nieuwe rekeningnummer door.

Veel gevraagd over Stookkosten

Wanneer ontvang ik de afrekening van de stook- en servicekosten?

Algemeen

Voor 1 juli moeten alle huurders van Woonkracht10 die een voorschot betalen voor stook- en / of servicekosten een afrekening ontvangen hebben. In januari van elk jaar wordt gestart met het opstellen van de afrekeningen. De ene bewoner zal de afrekening eerder ontvangen dan de andere bewoner, aangezien per woongebouw de afrekening opgesteld wordt.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Hoe kan dat?

Algemeen

Dat komt omdat de stookkosten hoger zijn dan het voorschot dat u heeft betaald.

Moet ik zelf de meterstand doorgeven aan de energieleverancier?

Algemeen

Als u een eigen cv-installatie in uw woning heeft, moet u de meterstand zelf doorgeven. Bij blokverwarming regelt Woonkracht10 dit.

Waar is mijn voorschotbedrag voor stookkosten op gebaseerd?

Algemeen

Dit berekenen wij op basis van de gemiddelde kosten van de afgelopen jaren.

Op welke manier worden stookkosten in rekening gebracht?

Algemeen

Stookkosten betaalt u iedere maand via uw huur.

Wanneer krijg ik het geldbedrag op mijn rekening wat op de Ista/Techem bijlage staat die achter de afrekening zit?

Algemeen

Deze bijlage laat zien wat u verbruikt heeft. Ook ziet u hoe de stookkosten zijn berekend. U vindt het bedrag van op de bijlage staat terug op de achterzijde van de afrekening van Woonkracht10. Dit is dus al verrekend. Het geld krijgt u niet apart overgemaakt, maar via Woonkracht10.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik krijg geld terug. Wanneer ontvang ik het geld op mijn rekening?

Algemeen

Dit leest u op de eindafrekening. Meestal binnen 10 werkdagen na dagtekening van de ontvangen corrrespondentie.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Hiervoor kunt u ons bellen via 078 620 20 00. Woonkracht10 beoordeelt de rekening dan opnieuw.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Ja, u kunt een betalingsregeling afspreken. Hiervoor kunt u ons bellen via 078 620 20 00.

Ik wil gebruik maken van het noodfonds energie. Graag ontvang ik de contactgegevens van jullie leverancier.

Algemeen

Heeft u blokverwarming dan kunt geen gebruik maken van het noodfonds energie. De overheid heeft hier geen rekening mee gehouden.