Wie doet wat?

Samen zorgen we voor het onderhoud van uw woning. Dat is wettelijk geregeld.  
 
Woonkracht10 is verantwoordelijk voor de buitenkant van uw woning en de installaties 
Wij zorgen bijvoorbeeld dat uw woning aan de buitenzijde wordt geschilderd. Dat het dak wordt gerepareerd als dat nodig is. Of dat de warmwaterinstallatie wordt onderhouden. 
 
Als huurder zorgt u voor klein en dagelijks onderhoud 
Onder klein en dagelijks onderhoud valt bijvoorbeeld schilderwerk in uw woning. Of het repareren van een lekkende kraan. Als u zelf iets beschadigt, is het ook aan u om dat te (laten) repareren. U zorgt ook voor het onderhoud van zelf aangebrachte verandering.
In de brochure 'Onderhoud aan uw woning' staat precies welke reparaties voor uw rekening komen en welk onderhoud Woonkracht10 uitvoert.  
 
Serviceabonnement voor kleine reparaties waar u als huurder voor moet zorgen 
Bent u niet zo handig? Of heeft u geen zin of tijd voor kleine reparaties? Dan kunt u ervoor kiezen om tegen betaling een serviceabonnement te nemen. Woonkracht10 doet dan veel van de kleine reparaties waar u als huurder eigenlijk zelf voor moet zorgen.  
 
Ontstoppingsfonds voor het laten verhelpen van verstoppingen 
Verstoppingen van uw gootsteen, wastafel, douche, bad of wc moet u als huurder zelf oplossen. U kunt ervoor kiezen om lid te worden van het Ontstoppingsfonds. Dit kost een klein bedrag per maand. Als u lid bent van het Ontstoppingsfonds kunt u verstoppingen laten verhelpen door Woonkracht10. 

Veel gevraagd over Wie doet wat?

Er ligt ijs/ijzel in de entree van de algemene ruimte. Wie verwijdert dit?

Algemeen

Het ijsvrij houden van de entree van een 55+ complex wordt door Woonkracht10 uitgevoerd. Bij andere complexen moeten de bewoners de algemene ruimte zelf ijsvrij houden. U bent zelf verantwoordelijk voor het ijsvrij houden van uw individuele entree.

Wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn balkon/balkonhek?

Algemeen

Het balkon of balkonhek wordt onderhouden door Woonkracht10. Wij plannen een vakman in.

Wie moet mijn balkon, balkongoten en afvoerputje schoonhouden?

Algemeen

De huurder is zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van het balkon, balkongoot en afvoerputje

De lamp/verlichting in de algemene ruimte is kapot.

Algemeen

Woonkracht10 onderhoudt, vervangt en repareert de verlichting in de algemene ruimtes. De vakman en/of huismeester vervangt op verzoek de verlichting of controleert deze regelmatig.

Wie is er verantwoordelijk voor het aanbrengen of verwijderen van behang in mijn woning?

Algemeen

De huurder is zelf verantwoordelijk voor het aanbrengen en verwijderen van behang.

Ik heb tegels / bestrating in mijn schuur. Wie onderhoudt dit?

Algemeen

Als de tegels in uw schuur ernstig verzakt zijn, dan herstelt Woonkracht10 de bestrating. 

Mijn leidingen zijn bevroren wie moet dit repareren?

Algemeen

Maatregelen nemen tegen bevriezing van leidingen en installatie (mits bereikbaar voor bewoner) en het herstellen van bevroren leidingen en radiatoren is verantwoordelijkheid van de huurder. Heeft u een serviceabonnement? Dan doen wij dit voor u. Wij zetten een opdrachtbon uit naar de aannemer of verbinden huurder door met het verwarmingsbedrijf. Afhankelijk om welke leidingen het gaat.

CAI, telefoon en internetaansluiting: regelen jullie dit? En het verhelpen van storingen?

Algemeen

Storingen aan CAI, telefoon- en internetaansluiting verhelpen en vergelijkbare onderdelen en datawerken vastzetten en/of vervangen, is de verantwoordelijkheid van de huurder. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider.

De buitenzijde van mijn CV-installatie of boiler is vies. Wie moet dit schoonhouden?

Algemeen

Het schoonhouden van de buitenzijde van boiler of CV-installatie is de verantwoordelijkheid van de huurder.

Mijn dakgoot/hemelwaterafvoer is kapot. Wie moet dit herstellen?

Algemeen

Woonkracht10 herstelt of vervangt uw dakgoot en/of hemelwaterafvoer. Wij zetten een opdracht uit bij de aannemer.

Mijn buitendeur / garagedeur / bergingsdeur klemt / is aan onderhoud toe. Wie moet dit verhelpen, schilderen, repareren en vervangen?

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk voor het schilderen, repareren en vervangen van de buitendeur / garagedeur / bergingsdeur. Schilderen doen wij meestal projectmatig voor het hele complex. Is er echt sprake van een gebrek? (grote blazen en bladders kunnen tot vocht en houtrot leiden) stuur dan een foto ter beoordeling naar de opzichter. De opzichter beoordeeld de situatie en zet indien nodig een actie uit.

De deurbel is kapot. Repareren jullie dit?

Algemeen

De gemeenschappelijke deurbel (in een bellentableau/bellenbord van flat of portiek) onderhouden, repareren of vervangen is de verantwoordelijkheid van Woonkracht10. Onderhoud en herstel van een individuele installatie zoals een drukknop, schel/zoemer en beltransformator is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf. Heeft u een serviceabonnement? Dan verzorgen wij dit voor u. Wij maken een opdrachtbon voor de vakman.

Er zitten gaatjes / gaten / scheuren in mijn wand/ muur / plafond. Wie moet dit repareren?

Algemeen

Gaatjes, naden en butsen plamuren, schuren en het opvullen daarvan met een daarvoor geschikt reparatiemortel is de verantwoordelijkheid van de huurder zelf. Geringe krimpscheuren plamuren, schuren en opvullen (klein onderhoud), verzorgen wij voor u , als u een serviceabonnement heeft. Groot onderhoud aan wanden, muren en plafonds zoals stucwerk valt onder de verantwoordelijkheid van Woonkracht10. We beoordelen dit graag vooraf, stuurt u een foto ter beoordeling naar de opzichter. 

Mijn schutting (erfafscheiding) moet onderhouden/gerepareerd/vervangen worden. Wie moet dit doen?

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk voor het onderhouden en repareren van de erfafscheiding (eerste schuttingdeel vanaf de gevel tussen u en de buren bij allle buren hetzelfde en meestal een stenen muurtje). Het onderhouden en repareren van de rest van de schutting is verantwoordelijkheid van de huurder. Kapotte planken of delen van houten afscheidingen moeten door de huurder vervangen worden. De huurder is verantwoordelijk voor het recht zetten van houten afscheidingen.

De gasslang van mijn kookaansluiting moet vervangen worden. Doen jullie dit?

Algemeen

De gasslang bij de kookaansluiting moet de huurder zelf vervangen.

Het slot van de deur in de gemeenschappelijke ruimte is kapot. Repareren jullie dit?

Algemeen

Het onderhouden en repareren van hang- en sluitwerk in gemeenschappelijke ruimtes wordt door Woonkracht10 gedaan. Wij plannen een vakman of een aannemer in.

Ik heb schade aan een alternatieve glassoort (gebrand, gebogen, glas in lood, glas met etswerk, hard en volglazen deuren), dit glas is mijn eigendom. Wie herstelt/vervangt dit?

Algemeen

Via de glasverzekering geven wij opdracht om het glaswerk te vervangen. Let op, dit wordt vervangen voor standaard glas. Bewoner kan hiervoor rechtstreeks contact opnemen met .

Het glas in schermen (bv privacy-schermen op balkon) moet vervangen worden, wat moet ik doen?

Algemeen

Als de glasschermen via Woonkracht10 zijn aangebracht, geeft Woonkracht10 hier opdracht voor. Stuurt u een foto naar ons, zodat de opzichter het kan beoordelen.

Wie is verantwoordelijk voor het schoonhouden en wassen van de ramen?

Algemeen

De ramen die bereikbaar zijn voor de huurder, moet u zelf schoonhouden/wassen. Woont u in een appartementencomplex? Dan valt zijn de kosten voor het glazenwassen (arbeidsloon) opgenomen in de servicekosten. De kosten van de installatie (hoogwerker etc) zijn voor Woonkracht10.

De scharnieren, ladegeleiders en het hang- en sluitwerk van de deuren, luiken en ramen lopen stroef en moeten gesteld worden. Wie doet dit?

Algemeen

Voor het stellen van de schanieren, passend en sluitend maken van deuren etc, bent u zelf verantwoordelijk. Heeft u een serviceabonnement? Dan zal Woonkracht10 dit voor u oplossen en komt de vakman bij u langs.

Er is slijtage of defect aan hang- en sluitwerk, cilinder en deurkruk van een buitendeur (voor en achterdeur, bergingsdeur en buitenramen). Wie verhelpt dit?

Algemeen

Woonkracht10 verzorgt de reparatie hiervoor. De vakman komt bij u langs.

Er is slijtage of defect in een van de binnendeuren van mijn woning. (hang- en sluitwerk, cilinder en deurkruk van binnendeuren)

Algemeen

Als er slijtage of een defect is aan een van de binnendeuren van uw woning, inclusief het hang- en sluitwerk, de cilinder en de deurkruk, bent u zelf verantwoordelijk voor het herstellen hiervan. Als u een serviceabonnement heeft, voert Woonkracht10 de reparatie voor u uit. De vakman komt bij u langs.

Graag wil ik mijn naamplaatje aanpassen en daarna vastzetten (ook bij voordeur).

Algemeen

Als u om persoonlijke redenen uw naamplaatje wilt aanpassen, dient u dit zelf te doen. Heeft u een Serviceabonnement, dan doen wij dit voor u. Wij bestellen het naamplaatje voor u en plaatsen het ook. Houdt u er rekening mee dat tussen het bestellen en het plaatsen 8 tot 10 weken wachttijd zit.

Woont u in een eengezinswoning, dan mag u zelf een nieuw naamplaatje bestellen en plaatsen. De kosten zijn ook voor eigen rekening.

Graag zou ik een ander belgeluid/volume willen instellen van mijn intercom

Algemeen

U mag dit zelf aanpassen. Als u een serviceabonnement heeft, regelen wij dit voor u als het mogelijk is. De vakman komt bij u langs.

Mijn ingebouwde kast is kapot en moet gerepareerd/vervangen worden? (hang- en sluitwerk, roedehouders, hangroedes, plankendragers, kastplanken en deuren). Wie moet dit repareren?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor deze reparatie. Als u een serviceabonnement heeft, repareren wij dit voor u. De vakman komt bij u langs voor de reparatie.

Graag wil ik een nieuwe afzuigkap en inbouwapparatuur aanschaffen omdat deze aan vervanging of onderhoud toe zijn. Voor wie zijn de kosten?

Algemeen

Als de afzuigkappen of inbouwapparatuur bij de woning horen (vrije sector woningen) zal Woonkracht10 het beoordelen en repareren of vervangen. Vaak komt dan de opzichter eerst langs voor een afspraak.

 Hoort de afzuigkap of de inbouwapparatuur niet bij de woning, bent u zelf verantwoordelijk voor het onderhoud.

Er moet klein onderhoud aan mijn keuken worden uitgevoerd (planken, sluitingen, deurtjes of deurgreepjes) Wie moet dit uitvoeren?

Algemeen

Het kleine onderhoud wordt door de bewoner zelf gedaan. Heeft u een serviceabonnement, dan vervangen/repareren wij dit voor u. Wij plannen een vakman voor u in.

Het kitwerk zit los/is verweerd. Wie moet dit herstellen of vernieuwen?

Algemeen

Woonkracht10 herstelt of vervangt het kitwerk. We beoordelen dit graag vooraf, stuurt u een foto ter beoordeling naar de opzichter. 

Er zit schimmel op het kitwerk, wie moet dit schoonmaken?

Algemeen

De huurder maakt het kitwerk zelf schoon.

Wie zorgt er voor het onderhoud van de buitenkozijnen van de ramen en deuren? (schilderen, repareren of vervangen)

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk voor het onderhouden, schilderen, repareren en vervangen van de buitenkozijnen. Schilderen doen wij meestal projectmatig voor het hele complex. Is er echt sprake van een gebrek? (grote blazen en bladders kunnen tot vocht en houtrot leiden) stuur dan een foto ter beoordeling naar de opzichter. De opzichter zet een vervolgactie uit.

Wie is er verantwoordelijk voor het onderhouden, repareren, vervangen of schilderen van de binnenkozijnen van ramen en deuren?

Algemeen

De binnenzijde van het kozijn is voor de bewoner zelf om te onderhouden, schilderen, repareren of vervangen. Heeft u een serviceabonnement, dan onderhouden, reparareren en vervangen wij dit voor u. Wij plannen een vakman in. Het schilderen van de binnenkozijnen is altijd voor de huurder.

Door waterschade (gebrek, eigen toedoen, overmacht, door derden) moet mijn inboedel worden hersteld. (meubels, behang, vloerbedekking etc.) Wie moet dit doen?

Algemeen

De oorzaak van de lekkage moet door Woonkracht10 worden opgelost.

Schade aan de inboedel, kunt u verhalen op uw inboedelverzekering.

Er is een probleem met de lift. Wie moet dit verhelpen?

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk voor het keuren, onderhouden, repareren en oplossen van storingen van de lift. Wij geven direct de storingsmelding door aan het liftbedrijf. Bewoners mogen ook zelf rechtstreeks contact opnemen met het liftbedrijf.

De ventielen van de mechanische ventilatie moeten worden schoongemaakt of vervangen. Wie is hiervoor verantwoordelijk?

Algemeen

De huurder is zelf verantwoordelijk om de ventielen van de mechanische ventilatie schoon te houden en de foamringen te vervangen bij slijtage.

Het buitenmetselwerk moet worden onderhouden of gerepareerd, kunnen jullie dit voor mij doen?

Algemeen

Woonkracht10 onderhoudt of repareert het buitenmetselwerk. We beoordelen dit graag vooraf, stuurt u een foto ter beoordeling naar de opzichter. 

De muren van de gemeenschappelijke ruimtes hebben onderhoud of reparatie nodig, bij wie kan ik terecht?

Algemeen

Woonkracht10 zorgt voor het grote onderhoud aan de muren in de gemeenschappelijke ruimtes. We beoordelen dit graag vooraf, stuurt u een foto ter beoordeling naar de opzichter. Vervolgens zal de opzichter een actie uitzetten.

Er moet groot onderhoud uitgevoerd worden aan de muren in mijn woning, kunnen jullie dit uitvoeren?

Algemeen

Woonkracht10 voert reparaties of groot onderhoud aan de muren in de woning uit. We beoordelen dit graag vooraf, stuurt u een foto ter beoordeling naar de opzichter. 

We hebben ongedierte (muizen, wespen, zilvervisjes, ratten, kakkerlakken, mieren, bedwantsen etc). Wie moet dit bestrijden?

Algemeen

Dit hangt af vande situatie.

1) Bevindt het ongedierte zich in de bouwkundige constructie (bijv. spouw, schoorsteen)? Dan laat Woonkracht10 het bestrijden en eventuele schade herstellen. Wij zetten een opdracht uit naar de bestrijdingsdienst EWS.

2) Bevindt het ongedierte (wespen, muizen, zilvervisjes, ovenvisjes, mieren, bedwantsen en andere kleine insecten) zich in een andere ruimte (woonkamer, keuken, slaapkamers, berging etc) in uw huis, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de bestrijding. Let op: Is er sprake van een gebrek waardoor muizen toegang hebben tot de woning (bijv een gat in de muur) dan repareert Woonkracht10 het gebrek. Dit gebrek wordt hersteld door onze vakman. Wij plannen de vakman in.

3) Bevindt het ongedierte zich in de gemeenschappelijke ruimte van een woongebouw? Dan verzorgt Woonkracht10 de bestrijding. Wij maken een opdrachtbon voor EWS.

4) is de ongedierte schadelijk voor de bouwkundige staat van de woning en/of kan bestrijding alleen collectief plaatsvinden (meerdere woningen en/of gemeenschappelijke ruimtes tegelijk) en/of kan de ongedierte schade toebrengen aan de volksgezondheid (muizen, ratten, kakkerlakken, faraomieren en boktorren)? Dan geeft Woonkracht 10 opdracht voor bestrijding. Als wij een bestrijder sturen en die geeft aan dat het ongedierte het gevolg is van bewonersgedrag (etensresten, onhygienische situatie, toegankelijkheid van etenswaren etc) of dat deze niet in de constructie van de woning zitten, dan worden de kosten voor de inspectie en/of de bestrijding bij de huurder in rekening gebracht. 

Er zit een vogelnestje in mijn dakgoot, kunnen jullie deze verwijderen?

Algemeen

Vogelnestjes in de dakgoot moet u zelf verwijderen. Heeft u een serviceabonnement, dan doet Woonkracht10 dit voor u. Is de vogel al aan het broeden, dan kan het nestje pas verwijderd worden, als deze leeg is.

De parket/plavuizenvloer in mijn woning moet onderhoud krijgen of worden vervangen/repareren. Kunnen jullie dit voor mij doen?

Algemeen

De parket- of plavuizenvloer moet de huurder zelf onderhouden, vervangen of repareren.

Het schilderwerk aan het plafond is gebladderd en laat los op sommige stukken. Kunnen jullie dit herstellen?

Algemeen

Bladderend en loslatend schilderwerk is voor de huurder zelf.

De plinten in mijn woning hebben onderhoud nodig of moeten worden vervangen/gerepareerd. Kunnen jullie dit voor mij verzorgen?

Algemeen

Alleen plinten die door Woonkracht10 geplaatst zijn, worden vervangen of gerepareerd als u lid bent van het service abonnement. Dit komt zelden voor, aangezien de inrichting en het stofferen van de woning voor bewoners zelf is.

Heeft u de vloer overgenomen van de vorige bewoner, dan is het onderhoud van de plinten voor uzelf.

Bij aanvang van mijn huur, zijn er geen plinten aangebracht, kunnen jullie plinten plaatsen?

Algemeen

De huurder is zelf verantwoordelijk voor het aanbrengen van de de plinten.

De riolering tussen woning en hoofdriolering moet worden ontstopt. Bij wie kan ik terrecht om het op te lossen?

Algemeen

Dit is voor de huurder zelf. Bent u lid van het Ontstoppingsfonds? Dan zorgen wij dat dit voor u gedaan wordt. Wij verbinden u door met de firma 2B Service (0184 69 32 34)voor een afspraak.

Bent u geen lid van het Ontstoppingsfonds en wilt u dat ook niet worden, dan mag u zelf een ontstoppingsbedrijf inschakelen. 

Wilt u wel lid worden dan sturen wij u een instapkaart op en worden de kosten maandelijkse kosten van € 0,75 vanaf de volgende huur meegerekend. Wel kunnen wij u direct doorverbinden met de firma 2B Services voor een afspraak.

De straatkolken/leidingen in het achterpad moeten worden ontstopt. (eigendom Woonkracht10) Wie is hiervoor verantwoordelijk?

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk en zal dit ontstoppen. Wij sturen een opdrachtbon naar de firma 2B Services.

Het garnituur van de douche (doucheslang, douchekop, glijstang, koppelstuk) is kapot. Wie onderhoudt of vervangt dit?

Algemeen

Dit is de verantwoordelijkheid van de huurder. Heeft u een serviceabonnement? Dan vervangen wij deze voor u en plannen een vakman in.

Er moet schilderwerk verricht worden in de gemeenschappelijke ruimte en/of aan de buitenkant van een woning. Wie kan dit uitvoeren?

Algemeen

Woonkracht10 voert dit uit. Schilderwerk valt onder planmatig onderhoud en word volgens een planning bij het gehele complex uitgevoerd. Is er echt sprake van een gebrek? (grote blazen en bladders kunnen tot vocht en houtrot leiden) stuur dan een foto ter beoordeling naar de opzichter. De opzichter zet vervolgens een actie uit.

De glaslatten aan de buitenzijde zijn na het vervangen van het glas niet in dezelfde kleur mee geschilderd. Kunnen jullie dit doen?

Algemeen

Woonkracht10 schildert de latten in de bestaande kleur. Wij zetten een opdracht uit bij de aannemer.

Mijn plafonds/wanden moeten worden gesaust vanwege schimmelvorming, kunnen jullie dit doen?

Algemeen

Als de huurder onvoldoende ventileert of verwarmt is schimmelvorming het gevolg van bewonersgedrag. In dat geval is de huurder zelf verantwoordelijk voor sauzen. Om het zeker te weten is het goed een foto te sturen. De opzichter kan deze dan beoordelen.

De trap in de entree van meergezinswoningen moet worden onderhouden of vernieuwd, kunnen jullie dit doen?

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk om de trappen, trapleuningen en hekken van meergezinswoningen te onderhouden en vernieuwen. Hieronder vallen flats, galerij-, portiek-, beneden- en bovenwoningen, appartementen en woningen boven bedrijfsruimten, voor zover deze zijn voorzien van een buiten de bedrijfsruimte gelegen toegangsdeur. De opzichter komt voor een inspectie en zet als dit nodig is een vervolgactie uit.

De vaste trapafwerking in mijn woning moet worden onderhouden, gerepareerd of vervangen. Kunnen jullie dit doen?

Algemeen

Het onderhouden, repareren of vervangen van de trapafwerking is verantwoordelijkheid van de huurder zelf.

Het ventilatie rooster dat is geintegreerd in de beglazing moet worden vervangen of gerepareerd. Kunnen jullie dit doen?

Algemeen

Het vervangen of repareren van het geintegreerde ventilatierooster is de verantwoordelijkheid van Woonkracht10. Eerst een opzichter inplannen.

Kunt u de buitenverlichting (gloeilamp) van mijn eengezinswoning vervangen?

Algemeen

De huurder moet zelf de gloeilamp van de buitenlamp vervangen.

De warmtemeter heeft onderhoud of een reparatie nodig, kunnen jullie dit uitvoeren?

Algemeen

Woonkracht10 onderhoud en repareert de warmtemeter. In dit geval maken wij een opdrachtbon voor Ista.

Heeft u de warmtemeter zelf beschadigd, dan moet u de warmtemeter zelf (laten) repareren.

De waslijn(constructie) is stuk, kunnen jullie deze vervangen?

Algemeen

Is de waslijnconstructie eigendom van Woonkracht10 dan onderhouden en vervangen wij deze voor u. De vakman komt bij u langs. Is deze geen eigendom van Woonkracht10, dan is het onderhoud voor de huurder zelf. Het vervangen van de waslijn in de constructie is altijd verantwoordelijkheid van de huurder.

De waterleiding is gesprongen door de vorst, kunnen jullie dit repareren of vervangen?

Algemeen

Dit is de verantwoordelijkheid van de huurder. Heeft u een serviceabonnement? Dan repareren/vervangen wij deze voor u. Wij zetten een opdracht uit naar de aannemer.

Ik heb mijn waterleiding doorboort, kunnen jullie dit repareren?

Algemeen

Dat is schrikken!! Draait u in ieder geval direct de hoofdkraan van het water dicht. Wij zullen voor u een opdracht uitzetten voor de reparatie van de leiding, maar de kosten zijn voor uw eigen rekening. Het probleem is immers door eigen toedoen ontstaan.

Uiteraard mag u zelf ook iemand bellen die u verder helpt.

De waterleiding is kapot,wie is verantwoordelijk voor het vervangen of repareren?

Algemeen

Woonkracht10 is verantwoordelijk voor het vervangen of repararen van de waterleiding. Wij zetten een opdracht uit naar de aannemer.

Een zelf aangebrachte verandering (ZAV) moet worden onderhouden, repareren of vervangen, wie is hiervoor verantwoordelijk.

Algemeen

De huurder is zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de zelf aangebrachte veranderingen, dus ook voor de voorzieningen die hij heeft overgenomen van de vorige huurder.

Ik ben mijn sleutels verloren en heb ook geen reservesleutels meer. Kunnen jullie de deur van mijn woning openen?

Algemeen

Ja, u kunt hiervoor contact opnemen met Woonkracht10 via 078 620 20 00

De kosten voor een buitensluiting binnen kantoortijden, te weten maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 16:30 uur, zijn € 75,00. U ontvangt een faktuur voor de kosten.

Gebeurt dit na onze openingstijden? Dan zijn de kosten

€205,70

. U krijgt dan eerst een betaalverzoek (zoals een Tikkei). Als u betaald heeft, komenwij u helpen.